FAQ/Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Een bestelling ontvangen wij graag per mail naar info@locatiewerk.nl.
Wij nemen alleen bestellingen in behandeling wanneer deze zijn voorzien van de juiste factuur- en adresgegevens, projectnaam en het email adres voor digitale facturatie.
Denk ook aan eventuele projectnummers die je op de factuur vermeld wil hebben.
Voordat wij je bestelling definitief verwerken ontvang je van ons ter controle en akkoord altijd een offerte!

Voor kleinere projecten adviseren wij het bestelformulier op de website te gebruiken.

Let op: incomplete aanvragen nemen wij niet in behandeling!

Wanneer kan ik de bestelde materialen bij jullie ophalen?

Locatiewerk is van maandag t/m vrijdag geopend van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Is Locatiewerk na 17.00 uur bereikbaar?

Na 17.00 uur zijn wij gesloten. Alleen in geval van storingen aan onze apparatuur en voertuigen zijn wij na 17.00 en op za-zo- en feestdagen telefonisch bereikbaar.
Een storing is een bijzondere situatie waarbij direct ingrijpen en onze assistentie noodzakelijk is. Voor storingen kan je bellen naar 020-219 47 20, kies optie 2 en je wordt doorverbonden naar onze piketdienst.

In alle andere gevallen die niet kunnen wachten – tot het moment dat wij zijn geopend – zijn wij genoodzaakt om voorrijkosten en/of een ‘handling fee aan de klant door te berekenen.

Kan ik bestelde materialen buiten kantoortijden ophalen en retourneren?

Wij bieden de service om buiten onze kantoortijden materialen en voertuigen op te halen of te retourneren. Je kunt hiervoor toegang krijgen tot ons terrein en de ‘sluis’. Geef tijdens je bestelproces aan dat je hier  gebruik van wilt maken!

Hiervoor hebben wij de naam en het mailadres van de chauffeur nodig.

Deze krijgt van ons via de mail een digitale toegangssleutel en instructies. Wanneer de chauffeur de instructies volgt, verloopt dit proces zonder problemen. Voor het opnieuw aanmaken van deze sleutel of assistentie buiten kantoortijden brengen wij €50 administratiekosten in rekening. De toegangsapp is persoonlijk en niet overdraagbaar.

Wanneer je materialen buiten kantoortijden komt terugbrengen, zorg er dan voor dat je deze voorziet van je naam en/of productie. Hiermee voorkom je dat wij onnodige manco’s moeten factureren. Instructies hiervoor hangen in de ‘sluis’.

Let op: materialen die door ons op verzoek in de sluis zijn geplaatst, worden door ons als verhuurd beschouwd. Met andere woorden, de meter loopt, ook als materialen niet worden opgehaald!

Wat kan ik doen als mijn "Toegang" app niet werkt?

Als wij je op ons toegangssysteem zetten krijg je een mail van “noreply@myceseasy.nl met daarin een link naar de Appstore of de Google play waar je de app “Toegang” kan downloaden. Deze mail kan soms in de spambox belanden, dus check deze als je de mail niet ontvangt.
Nadat je de app gedownload hebt op je telefoon, ga je terug naar de mail en druk op de sleutelcode die onder het zwarte icoontje met de sleutel staat.
Als het goed is opent nu de app “Toegang” zich en volg je de instructies op het scherm.
Opent de app niet automatisch, kopieer dan de sleutelcode en open handmatig de app “Toegang”. Deze zal na opening vragen om een sleutelcode. Plak in beide invulvelden de sleutelcode die je gekopieerd hebt uit de mail en druk op OK.

De “Toegang” app is nu klaar voor gebruik.

De “Toegang” app werkt alleen als je binnen een paar meter van het hek of de sluis staat. Mocht je geen deuren zien op je scherm als je binnen bereik staat, druk dan op ⟳ rechts boven in de app.

Als je de melding “Sleutels verlopen” krijgt, open dan het menu (links boven) en druk op “Vernieuw sleutels”. Hierna zijn jouw sleutels geüpdatet en werken ze weer.

Let op! Je telefoon moet verbonden zijn met het internet anders werkt de app niet.

Zorg dat bluetooth in ingeschakeld voor de app “Toegang”

Als je over gaat naar een nieuw toestel zullen de sleutels van het oude toestel niet werken in de app. Neem contact met ons op zodat wij je nieuwe sleutels kunnen sturen.

Annuleren van bestellingen

Op onze huurovereenkomsten zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Annuleren is mogelijk mits een termijn van tenminste 24 uur in acht wordt genomen.

Kan ik bestelde materialen ook laten bezorgen ophalen?

In overleg en afhankelijk van onze personele bezetting is dat mogelijk. Hou er wel rekening mee dat wij hiervoor kosten in rekening zullen brengen. Brengen en halen van materialen buiten kantoortijden en in het weekend doen wij alleen bij bestellingen vanaf €500,-. Tevens rekenen wij een toeslag bovenop de normale transport kosten.

In welke staat worden de gehuurde goederen geleverd?

De crew van Locatiewerk vindt het belangrijk dat de klanten zonder problemen aan de slag kunnen op locatie. Onze materialen worden daarom ook zorgvuldig door ons onderhouden en gecontroleerd.
Mocht je onverhoopt ondeugdelijke materialen tegenkomen, laat het ons direct weten! Hiermee voorkom je dat schade aan materialen in rekening worden gebracht.

Ik wil iets huren dat niet op jullie website staat.

Hiervoor kun je altijd contact met ons opnemen. Wij denken graag in oplossingen!

Betalen

Op welke wijze kan ik mijn bestelling betalen?

Je ontvangt van ons een factuur met de daarin de gehanteerde betalingstermijn.

Info over voertuigen

Wat moet ik doen in geval van schade aan een voertuig?

Onze voertuigen worden structureel gecontroleerd op schade en defecten. Mocht je onverhoopt schade veroorzaken of een defect aantreffen aan een voertuig, meldt dit dan bij ons.

In geval van een aanrijding (zowel één als tweezijdig) moet er direct een Europees Schadeformulier volledig worden ingevuld en ondertekend bij ons worden ingeleverd. Zonder schadeformulier kunnen wij de schade niet claimen bij de verzekering en moeten wij het volledige schadebedrag aan de huurder doorberekenen.
In de bus ligt een schadeformulier, maar je kan het ook HIER downloaden en digitaal invullen

Wat moet ik doen in geval van pech onderweg?

Wij zijn aangesloten bij de ANWB-wegenwacht, bij pech onderweg kun je altijd een beroep op hen doen.

ANWB-wegenwacht: 0900-9000 888 
Als je meldt dat je een zakelijk lidmaatschap hebt en het kenteken van de bus dan word je geholpen.

Moet ik het gehuurde voertuig tanken?

Mocht je onderweg moeten tanken dan is het belangrijk te weten dat al onze voertuigen op diesel rijden. Ieder voertuig is voorzien van een tankpas. De pincode kan je opvragen bij Locatiewerk.

Let op: Al onze voertuigen rijden op diesel.

Jullie veiligheid is ook onze zorg. Daarom zien wij er altijd op toe dat onze voertuigen niet te zwaar beladen de weg op gaan. Het risico van overbelading is te allen tijde voor risico van de bestuurder. Overbelading van een transportvoertuig kan als economisch delict worden aangemerkt en de boetes hiervoor zijn aanzienlijk.